۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۶۰۰۷

شاخص های فرهنگی چهارمحال و بختیاری بررسی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ارزیابی فرهنگی و تحولات فرهنگی با به کارگیری شاخص های مناسب امکان‎پذیر است.
شاخص های فرهنگی چهارمحال و بختیاری بررسی شد
به گزارش جهانبین نیوز، جواد کارگران اظهار کرد: توسعه فرهنگی یکی از ابعاد مهم توسعه است و توسعه در سایر ابعاد وابسته به آن است.

وی افزود: توسعه فرهنگی و تحقق اهداف و سیاست‌های کلان فرهنگی، مستلزم ارزیابی و سنجش فعالیت‌های فرهنگی و عملکرد ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است و همچنین این مهم از طریق یکپارچه‌سازی، هماهنگی و هدایت اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های نهادها و مراکز دست اندر کار اعم از دولتی، خصوصی، عمومی در راستای اهداف و سیاست‌های فرهنگی کشور میسر است.

کارگران ادامه داد: انتظار می رود برنامه های فرهنگی با ظرافت خاصی برنامه ریزی و اجرایی شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان این که شاخص‌های عمومی و اختصاصی برای اندازه گیری وضع موجود در عرصه فرهنگی بررسی می‎شوند، افزود: به دلیل آنکه شاخص های برای اندازه گیری آسیب های فرهنگی تعریف نشده است می بایست در جهت گسترش فرهنگ مطلوب بیش از پیش تلاش کرد.

کارگران به بررسی روش‌های سنجش فرهنگ اشاره کرد و گفت: با روش های سنجش فرهنگ اقدام به شناسایی فرهنگ موجود و راه‌های رسیدن به فرهنگ مطلوب متناسب با ویژگی‌های مندرج در سند چشم انداز را ارایه می نماید.

وی افزود: هدف از این اقدام ارائه الگوی علمی و بومی بررسی فرهنگ با توجه به شاخص های فرهنگی مندرج در سند چشم انداز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در این راستا پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگ موجود، با استفاده از روش های آماری چون میانگین هندسی اطلاعات جمع آوری شده تجزیه و تحلیل گردیده و نقاط قوت و ضعف فرهنگ موجود مشخص و الگوی فرهنگ مطلوب نیز ارایه می گردد.

کارگران در پایان گفت: پس از انجام مراحل فوق با توجه به وجود فاصله بین فرهنگ موجود و فرهنگ مطلوب سعی می گردد تا با استفاده از تکنیک های مدیریت فرهنگی نسبت به ارائه راهکارهای لازم برای پر کردن فاصله های موجود بین دو وضعیت فرهنگ در قالب یک راهبرد فرهنگی ارائه شود.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۹:۵۴

8 Feb 2020